Waiblingen, 28. 4. 2020 | Tisková zpráva společnosti

Skupina STIHL dosáhla v roce 2019 růstu tržeb a zůstává optimistická i ve střednědobém horizontu

  • Coronavirus crisis: Rodinná firma nese odpovědnost vůči zaměstnancům
  • Expanze elektronického obchodování: STIHL spouští vlastní internetový obchod v Německu
  • Benzín, baterie, digitální technologie: Nové produkty prezentované v produktových segmentech

Skupina STIHL dosáhla ve fiskálním roce 2019 obratu ve výši 3,93 miliardy eur. To představuje 4% nárůst oproti předchozímu roku (3,78 miliardy eur). Pokud by se vyloučily vlivy směnných kurzů, růst tržeb by činil přibližně 2,7 procenta. Předseda výkonné rady společnosti STIHL Dr. Bertram Kandziora na výroční tiskové konferenci společnosti vysvětlil: „Navzdory četným výzvám v uplynulém roce jsme byli schopni ve skupině zaznamenat nárůst tržeb.“ Zároveň zanechaly své stopy spirálovitě se rozvíjející obchodní konflikty, slábnoucí globální ekonomika a nepříznivé povětrnostní podmínky.“ Kromě toho se zvyšuje trend nahrazování benzínových produktů bezdrátovými bateriemi. Zatímco prodej baterií rostl, poptávka po benzínových produktech klesala. Celkově vzato zůstaly tržby stabilní. První čtvrtletí letošního roku již bylo negativně ovlivněno celosvětovým šířením COVID-19. „Po velmi dobrém lednu a únoru byl první kvartál na úrovni loňského výsledku.“ Vzhledem k tomu, že v řadě zemí byla uzavřena prodejní místa, předpokládáme, že ve druhém čtvrtletí dojde k znatelnému poklesu. „Zůstáváme však optimističtí, co se týče střednědobého horizontu,“ uvedl předseda představenstva společnosti STIHL. „Jako rodinná firma neseme během koronavirové krize značnou zodpovědnost vůči našim zaměstnancům.“ To znamená, že se snažíme zajistit pracovní místa a pokud možno pokračovat v provozu výrobních linek a zásobování našich prodejců – samozřejmě v úzké spolupráci se zdravotnickými orgány a v souladu s přísnými a regulačními ochrannými opatřeními v závodech. „Koneckonců máme také odpovědnost vůči našim více než 53 000 servisním dealerům a milionům zákazníků,“ řekl Dr. Kandziora.

Celosvětové trhy vykazují v roce 2019 odlišné trendy

V roce 2019 jednotlivé trhy představovaly velmi rozmanitý obraz. Prodej se příznivě vyvíjel v západní a východní Evropě, s výjimkou Ruska. Severní Amerika, která byla po mnoho let motorem růstu skupiny STIHL, zaznamenala mírný pokles. Tento trend je způsoben především chladným a vlhkým počasím na začátku zahradnické sezóny. V Asii společnost dosáhla mírného nárůstu prodeje jednotek. Zejména Indie se vyvíjela velmi příznivě a vykázala dvouciferný růst. Prodej jednotek v Africe, kde má společnost dceřinou společnost v Jižní Africe a od roku 2017 druhou dceřinou společnost v Keni, je na stejné úrovni jako v předchozím roce. „V loňském roce jsme dále rozšířili síť prodejců STIHL.“ „Zákazníci se nyní mohou obrátit na více než 53 000 servisních prodejců po celém světě, aby si zakoupili produkty STIHL a získali důvěryhodné profesionální poradenství a technické služby,“ uvedl Dr. Kandziora.
Počet zaměstnanců ve skupině se ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku snížil o 2,3 procenta. K 31. prosinci 2019 společnost STIHL zaměstnávala celkem 16 722 lidí.

Německý trh roste s novou online nabídkou

  • Rok 2019 překonal úroveň předchozího roku
    Ve fiskálním roce 2019 dosáhla společnost STIHL na německém trhu mírného nárůstu prodeje a tržeb, a to i přes trvalé dopady sucha v roce 2018. „Jsme potěšeni růstem prodeje akumulátorového nářadí a vysokotlakých čističů,“ vysvětlil předseda představenstva společnosti STIHL. O aktuálním finančním roce uvedl: „Rok 2020 začal pozitivně.“ Do března jsme byli schopni hlásit výrazný nárůst tržeb.“
  • Expanze elektronického obchodování: Spuštění internetového obchodu STIHL odloženo
    Spuštění internetového obchodu STIHL (www.stihl.de) na německém trhu bylo odloženo na 20. března 2020. Nyní si lze téměř veškeré elektrické nářadí STIHL objednat online s doručením přímo k zákazníkovi. Tato nová nabídka elektronického obchodování také posiluje pozici servisních prodejců. „Když zákazník nakoupí v novém internetovém obchodě STIHL, bude mu také doporučen nejbližší prodejce jako místní osobní kontakt, který mu může jako obvykle nabídnout profesionální poradenství a servis.“ „Za poskytování těchto služeb obdrží místní prodejce od společnosti STIHL platbu v okamžiku nákupu,“ zdůraznil Dr. Kandziora.

Mateřská společnost STIHL: Mírný nárůst tržeb a vysoké investice v roce 2019

Německá mateřská společnost ANDREAS STIHL AG & Co. KG dosáhla v roce 2019 mírného nárůstu tržeb o 0,8 procenta na 1,21 miliardy eur (v předchozím roce: 1,2 miliardy eur). K tomu přispěla i změna v produktovém mixu. Například v loňském roce se prodalo více produktů s vyšší hodnotou než v roce předchozím. Na druhou stranu, prodeje jednotek mateřské společnosti klesly. „Nicméně rodinná firma STIHL i nadále zaujímá v Německu silné postavení,“ řekl Dr. Kandziora. Investice v roce 2019 dosáhly 134 milionů eur (v předchozím roce: 124 milionů eur). Hlavní část investic byla vynaložena na rozšíření logistického centra Ludwigsburg, na rozšíření výrobního logistického centra ve Waiblingen-Neustadt, na modernizaci sídla zakládající společnosti a na vybudování STIHL Brand World ve Waiblingenu.
Počet zaměstnanců společnosti ANDREAS STIHL AG & Co. KG se ve srovnání s datem předchozího roku zvýšil o 1,9 procenta. K 31. prosinci 2019 mateřská společnost zaměstnávala 5 090 lidí. Z tohoto počtu bylo 3 626 zaměstnáno ve Waiblingenu, 247 v Ludwigsburgu, 395 ve Fellbachu, 755 ve Weinsheimu a 67 ve Wiechs am Randen.

STIHL zůstává optimistická, co se týče střednědobého a dlouhodobého horizontu

První čtvrtletí letošního roku bylo silně ovlivněno celosvětovými opatřeními k potlačení pandemie koronaviru. Společnost STIHL zahájila rok se zvýšeným prodejem a tržbami, ale šíření koronaviru mělo od března negativní dopad na podnikání. Společnost STIHL očekává v roce 2020 celkový pokles prodeje jednotek. Vzhledem k velmi dynamické situaci však nelze účinky opatření k boji proti pandemii zatím s jistotou předvídat. „Díky naší vysoké míře flexibility můžeme rychle reagovat na změny na trzích.“ „Zůstáváme optimističtí, co se týče střednědobého i dlouhodobého horizontu,“ řekl Dr. Kandziora. Jakmile koronavirová krize skončí, STIHL očekává, že trhy opět naberou na obrátkách a že prodeje jednotek vzrostou. „Nicméně čelíme řadě výzev, které je třeba řešit: Kromě pokračování obchodních operací, i když během pandemie značná omezení ovlivňují výrobu a prodej, musíme se vypořádat s rostoucí úrovní konkurence v segmentu baterií. Kromě toho lze v roce 2020 očekávat slabé globální ekonomické podmínky. Abychom se s těmito výzvami vyrovnali, iniciovali jsme řadu projektů na zvýšení efektivity a úsporu nákladů ve společnosti. Společnost STIHL od svého založení před více než 90 lety překonala již řadu krizí. Jsem si jistý, že zvládneme i tuto celosvětovou krizi s koronavirem. A chtěl bych výslovně poděkovat našim zaměstnancům za jejich obrovské nasazení, dodržování nezbytných bezpečnostních opatření k zabránění šíření koronaviru a vynikající spolupráci ve skupině,“ zdůraznil Dr. Kandziora.

STIHL představuje nové produkty pro rok 2020

Společnost STIHL oznámila pro první polovinu roku řadu nových produktů v segmentu baterií, benzínových a digitálních zařízení.

  • Nové bateriové produkty pro soukromé i profesionální uživatele
    V akumulátorovém systému STIHL AK pro soukromé majitele zahrad a poloprofesionály nabízí vertikutátor STIHL RLA 240 dvě funkce v jednom nástroji díky odstraňovacímu válci a provzdušňovací jednotce. Vyžínač STIHL FSA 57 slibuje vynikající tichý řezný výkon a může být vybaven buď žací hlavou s tichou nylonovou strunou (AutoCut C 3-2), nebo polymerovými noži (PolyCut 3-2). Příjemně tichý, výkonný a zároveň cenově atraktivní fukar STIHL BGA 57 bude na trh uveden v létě. Umožňuje rychlé a bez námahy čištění povrchů v obytných prostorách.
    Všestranné nůžky na keře a trávu STIHL HSA 26 jsou novým přírůstkem do akumulátorového systému STIHL AS pro soukromé uživatele. Je vybaven oboustranným nožem na keře a dvanácticentimetrovým nožem na trávu, takže je ideálním nástrojem pro udržování keřů a trávy v dobrém stavu. Dalším nástrojem v této řadě baterií je inovativní zahradní nůžky STIHL GTA 26, které byly uvedeny na trh loni na podzim a od té doby se těší velké poptávce.
    Akumulátorový systém STIHL AP, určený především pro profesionální uživatele v zahradnických a krajinářských firmách a také pro místní samosprávy, nyní zahrnuje sekačku na trávu STIHL RMA 765 V se šířkou sečení 63 cm a fukary STIHL BGA 86 (síla foukání 15 newtonů) a STIHL BGA 200 (21 newtonů).
    Nová nabíjecí skříňka baterií STIHL, vyvinutá společně se společností Kesseböhmer, umožňuje současně nabíjet až 20 baterií STIHL, a to i přes noc. Inteligentní systém řízení zátěže spolehlivě zajišťuje, že všechny baterie budou připraveny k použití následující den.
  • Světová novinka v segmentu benzínových motorů
    V segmentu profesionálních motorových pil poskytuje STIHL MS 261 CM třetí generace s optimalizovaným motorem a novým řezným zařízením o 20 procent vyšší řezný výkon a to při snížené celkové hmotnosti. Je k dispozici od začátku dubna 2020. Světovou novinkou ve stejném segmentu je STIHL MS 400 CM. Je to první motorová pila s hořčíkovým pístem. Použití tohoto lehkého materiálu ve spojení s konzistentně lehkou konstrukcí vedlo k mimořádně dobrému poměru výkonu a hmotnosti, který je menší než 1,5 kilogramu na kW. Zároveň nová součástka umožňuje maximální otáčky motoru 14 000 ot./min. Profesionální uživatelé v lesnictví ocení dodatečný výkon, který to poskytuje, zejména při odvětvování. STIHL MS 400 CM by měl být na německém trhu uveden na podzim roku 2020, ačkoliv si již získal velké uznání. „Jako uznání inovativní technologie hořčíkového pístu – který se vyrábí ve vlastním závodě STIHL na tlakové lití ve Weinsheimu (Eifel) – získala společnost STIHL první cenu od Evropské výzkumné společnosti Magnesium eV.“ (EFM) a Mezinárodní asociace pro hořčík (IMA) v kategorii hořčíkových komponentů v soutěžích tlakových lití na veletrhu Euroguss 2020,“ uvedl Dr. řekl s potěšením Kandziora.
  • Nová propojená aplikace v segmentu digitálních produktů
    Propojená aplikace STIHL pro profesionální uživatele je novinkou v segmentu digitálních produktů. Bude brzy k dispozici a nabídne rychlý a stručný přehled údajů o elektrickém nářadí, nadcházející termíny údržby a také poslední známou polohu elektrického nářadí. Uživatel si navíc může prohlédnout, jaké elektrické nářadí se nachází v bezprostřední blízkosti.

Značkový obchod STIHL s novou kolekcí

Právě včas před začátkem venkovní sezóny je nová kolekce k dispozici v online značkovém obchodě STIHL na adrese www.stihl-markenshop.de. Zákazníci a fanoušci značky zde najdou vše, co zahřeje srdce opravdových nadšenců STIHL – od exkluzivně navržených textilií a doplňků až po dřevěné hračky a historické modely a fanouškovské předměty. Oblibu tohoto konceptu mimo jiné dokazuje i fakt, že univerzální úložný box „Contra Lightning“ získal ocenění Promotional Gift Award 2020 v kategorii speciálního designu.

STIHL TIMBERSPORTS® WM 2020 v Göteborgu

Současná opatření k potlačení koronaviru ovlivňují i ​​dřevorubecké sporty. Z tohoto důvodu byly všechny plánované akce série STIHL TIMBERSPORTS® Extreme Sport Series do konce června – včetně World Trophy, která je naplánována na konec května ve Vídni – oficiálně zrušeny. V závislosti na vývoji situace bude rozhodnutí o zbývající části mezinárodní sezóny učiněno uváženým a zodpovědným způsobem. To platí i pro mistrovství světa ve Švédsku, které je naplánováno na začátek listopadu.

Váš kontakt pro tisk

Mohlo by vás také zajímat