Waiblingen, 17. září 2019 | Tisková zpráva společnosti
Skupina STIHL dosáhla v období od ledna do srpna 2019 obratu ve výši 2,8 miliardy eur. To odpovídá růstu o 6,1 procenta ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. Pokud by se vyloučily vlivy kolísajících směnných kurzů, růst by činil 4,8 procenta. „Nárůst je způsoben především silnější poptávkou po dražších produktech.“ Celkový prodej se vyvíjel méně dynamicky. „Přesto se nám podařilo dále zvýšit tržní podíl v segmentu benzínů,“ vysvětlil předseda představenstva společnosti STIHL Dr. Bertram Kandziora na tiskové konferenci společnosti 17. září.
Prodej akumulátorového elektrického nářadí zaznamenal dvojciferný růst, zatímco poptávka po benzínových produktech mírně poklesla. „I když neděláme kompromisy ani o milimetr ve vývoji benzínového elektrického nářadí, zároveň zrychlujeme naši práci na akumulátorových produktech,“ zdůraznil Dr. Bertram Kandziora. Obchodní činnost byla v uplynulém roce negativně ovlivněna nepříznivými povětrnostními podmínkami, kdy některé klíčové regiony zažily extrémně vysoké teploty a velmi málo srážek, a také obtížnou globální ekonomickou situací a obchodními bariérami. „Mnoho prodejců mělo stále plně zásoby z předchozího roku.“ „Objednávky pro tento rok byly proto spíše mírné,“ uvedl předseda výkonné rady.
„Celkově jsme v první polovině roku dosáhli pouze mírného nárůstu prodeje kusů kvůli náročným rámcovým podmínkám.“ Oslabující globální ekonomika, rostoucí obchodní omezení a stále nejasná pravidla týkající se Brexitu nejsou pro naše podnikání zrovna výhodné. „Na jednotlivých trzích se však od tohoto trendu vyskytují určité odchylky,“ uvedl Dr. Kandziora. Západní Evropa, stejně jako východní Evropa s výjimkou Ruska, zaznamenala pozitivní růst. Zde byl obzvláště významný jednotkový prodej bezdrátových produktů, ačkoli k tomuto vývoji přispěly i benzínové produkty. Nižší tržby v Rusku byly způsobeny především vysokou úrovní zásob z předchozího roku. To je způsobeno suchým létem roku 2018 a pokračující slabou kupní silou. Prodej jednotek na severoamerickém trhu byl mírně nad úrovní předchozího roku. Pro skupinu STIHL je Afrika rostoucím trhem s dlouhodobou perspektivou – v současné době je však v absolutních číslech na velmi nízké úrovni. Společnost má v úmyslu dále zintenzivnit své prodejní aktivity v Latinské Americe. V roce 2020 otevřela společnost STIHL vlastní prodejní společnost v Peru. K 31. srpnu 2019 činil počet zaměstnanců společnosti STIHL po celém světě celkem 16 823.
Navzdory pokračujícím dopadům sucha z roku 2018 zaznamenala společnost STIHL v prvních osmi měsících letošního roku na německém trhu vyšší tržby než ve stejném období loňského roku. „Je povzbudivé vidět růst prodeje akumulátorového elektrického nářadí a benzínových řetězových pil.“ Prodej robotických sekaček a tlakových čističů STIHL iMOW se také zvýšil. „S ohledem na podzim věříme v další růst, pokud nám budou přát povětrnostní podmínky a s podporou atraktivních reklamních kampaní,“ vysvětlil Dr. Kandziora. Německý trh zásobuje prodejní společnost STIHL v Dieburgu v Hesensku, která v srpnu oslavila 50. výročí svého založení. Společnost v posledních několika letech prudce rostla: Tržby společnosti STIHL Dieburg se od posledního rozšíření logistického zařízení v roce 2009 zvýšily o 60 procent. Vzhledem k tomuto pokračujícímu růstu a rostoucím požadavkům německého trhu investuje společnost STIHL více než 25 milionů eur do rozšíření areálu a výstavby nové logistické budovy, která by měla zahájit provoz na konci roku 2020.
Tržby německé mateřské společnosti ANDREAS STIHL AG & Co. KG vzrostly o 2 procenta na 816 milionů eur. Počet zaměstnanců se zvýšil o 1,5 procenta. K 31. srpnu 2019 mateřská společnost zaměstnávala 5 032 lidí. Z toho celkem 3 564 pracuje ve Waiblingenu, 381 ve Fellbachu, 258 v Ludwigsburgu, 757 ve Weinsheimu a 72 ve Wiechs am Randen. „Naši zaměstnanci jsou základem úspěchu našeho podnikání.“ „Proto investujeme značné prostředky do dobrovolných zaměstnaneckých výhod pro naše pracovníky a do školení a dalšího vzdělávání v mateřské společnosti,“ uvedl Dr. Kandziora. V roce 2019 společnost zvýšila počet stážistů ze 187 na 210. Společnost STIHL také rozšířila svůj program duálního studia o nové předměty informatika a digitální management podnikání.
Když se Dr. zmínil o obchodním výhledu, Kandziora summarized: „V našem strategickém plánování předpokládáme další růst v dlouhodobém horizontu.“ V kontextu rostoucí konkurence, slábnoucí globální ekonomiky a globálních obchodních konfliktů jsme pouze opatrně optimističtí, zejména pokud jde o krátkodobé vyhlídky. V Německu společnost STIHL hledá kvalifikované pracovníky v oblastech elektrotechniky a telekomunikací, informačních technologií, vývoje softwaru/hardwaru, vývoje baterií a produktů a IT. Mateřská společnost má v současné době přibližně 350 volných pracovních míst. Pokud jde o výrobu, společnost letos v Německu neočekává, že v této oblasti najme žádné nové zaměstnance.
Digitální transformace, rostoucí význam akumulátorových produktů a nové požadavky zákazníků na online maloobchod jsou aktuálními tématy pro mnoho společností. Odvětví motorizovaného zahradního a lesnického nářadí také prochází obdobím dramatických změn. Dr. Kandziora: „Na tuto transformaci jsme se připravili značnými investicemi do školení zaměstnanců, stejně jako do bezdrátových technologií, elektroniky a robotiky.“ Budeme tuto strategii i nadále prosazovat a optimalizovat.“ Společnost STIHL plánuje také zavést řadu opatření v oblasti prodejní a produktové politiky. Například od příštího jara nabídne společnost svým zákazníkům na německém trhu pohodlný online obchod pro objednávání produktů na svých webových stránkách www.stihl.de. Prodejci budou i nadále osobními kontaktními osobami pro zákazníky a budou poskytovat poradenství, pokyny a servis. „Kromě toho budeme dále optimalizovat produkty, procesy a servis STIHL, abychom byli připraveni na výzvy, které přinášejí měnící se rámcové podmínky,“ uvedl předseda představenstva STIHL.
„Abychom co nejlépe uspokojili mnohostranné potřeby našich zákazníků, budeme se i nadále soustředit na portfolio benzínového a akumulátorového nářadí,“ vysvětlil Dr. Kandziora. „I když v oblasti vývoje benzínového elektrického nářadí neděláme kompromisy ani o milimetr, zároveň zrychlujeme naši práci na akumulátorových produktech.“ Na tiskové konferenci STIHL, která se konala v rámci Mezinárodního dne médií STIHL, bylo představeno několik nových produktů:
„STIHL je jednou z těch značek, které nadchnou lidi a vzbuzují emoce po celém světě.“ „Společnost STIHL založila novou prodejnu, aby toto pouto posílila,“ vysvětlil předseda představenstva společnosti STIHL. V sedmi kolekcích – Heritage, Home, Urban, Wild Kids, Nature, Timbersports Fan a STIHL Fan – najdou zákazníci a fanoušci individuálně navržené textilie, dřevěné hračky, historické modely a sběratelské předměty. Žádná z položek není z principu běžně dostupná, ale byla vytvořena speciálně pro značkový obchod STIHL. Položky jsou k dispozici u autorizovaných prodejců a také online na www.stihl- markenshop.de. Dříve dostupné pouze v Německu a Rakousku, nyní je dostupnost rozšířena i do dalších zemí.
Světová elita série STIHL TIMBERSPORTS® se 1. a 2. listopadu sejde v české metropoli Praze, aby se utkala v mezinárodním finále série extrémních sportů o tituly mistra světa pro rok 2019. Úřadující mistři světa v týmovém i individuálním hodnocení z Austrálie budou bojovat o udržení svých nejvyšších pozic a jejich obhajobu v silné konkurenci z Evropy i ze zámoří. Hlavní město Praha bude v roce 2019 poprvé hostit mistrovství světa STIHL TIMBERSPORTS® v mimořádném a impozantním prostředí historického Průmyslového paláce.