Waiblingen, 19. 9. 2017 | Tisková zpráva společnosti
Tržby skupiny STIHL v aktuálním roce vzrostly v období od ledna do srpna o 11,9 procenta na 2,7 miliardy eur. Pokud by směnné kurzy zůstaly nezměněny, růst by činil 10,7 procenta. „S tímto dvouciferným nárůstem zrychlujeme náš růst.“ „Zejména u akumulátorových výrobků jsme dosáhli neúměrně silného nárůstu prodeje kusů,“ vysvětlil předseda představenstva společnosti STIHL Dr. Bertram Kandziora na podzimní tiskové konferenci společnosti ve Waiblingenu. Zdůraznil: „Máme sílu k dalšímu silnému růstu a chceme posílit naše technologické vedení.“ Společnost STIHL v současné době nejen intenzivně zkoumá a vyvíjí v oblasti akumulátorových technologií a propojených produktů, ale chce také stanovit nové standardy v oblasti produktů s benzínovým pohonem. „V současné době pracujeme na první motorové pile na světě s elektronicky řízeným vstřikováním paliva,“ oznámil předseda výkonné rady. Mezi další světové novinky této koncernové skupiny patří rozbrušovací stroj STIHL TS 440 s integrovanou brzdou řezacího kotouče QuickStop a inteligentně propojená robotická sekačka VIKING iMow TeaM.
Americký trh a západní Evropa byly hlavními motory růstu skupiny STIHL v prvních osmi měsících letošního roku. To lze připsat především silné poptávce po bezdrátových produktech – ze strany domácích i profesionálních uživatelů. „Růst prodeje jednotek v segmentu bezdrátových zařízení byl neúměrně vysoký a pohybuje se v trojciferném rozmezí,“ poznamenal Dr. Kandziora. „Nicméně jsme stále silní i v segmentu benzínových motorů.“ Vidíme zde dvouciferný procentuální růst tržeb.“ Ruský trh se stabilizoval a došlo k výraznému nárůstu prodeje jednotek. Významného nárůstu tržeb bylo dosaženo i v Asii. Předseda představenstva společnosti STIHL shrnul: „Po rekordních tržbách v loňském roce jsme do nové sezóny vstoupili s jistotou.“ Naše očekávání byla skutečně překonána a získali jsme podíl na trhu po celém světě.“ Zvýšení příjmů vedlo k většímu počtu zaměstnanců. Počet zaměstnanců ve skupině vzrostl o 3,6 procenta na 15 222.
Trh v Německu také pokračoval ve svém růstovém trendu. Prodej produktů STIHL a VIKING výrazně vzrostl. „Jsme potěšeni, že se trh s motorovými pilami oživil.“ Obzvláště dynamický rozvoj vykazoval obchod s akumulátorovým elektrickým nářadím a robotickými sekačkami VIKING iMow. „S výhledem na podzim 2017 jsme si jisti, že budeme pokračovat v našem růstu s novými produkty, atraktivními kampaněmi a pokračováním „Super Saw Weeks“ v listopadu,“ vysvětlil Dr. Kandziora.
Tržby německé mateřské společnosti ANDREAS STIHL AG & Co. KG meziročně vzrostly o 13,4 procenta na 760,56 milionu eur. Počet zaměstnanců vzrostl o 7,8 procenta na 4 583. K 31. srpnu byla pracovní síla 3 526 ve Waiblingenu, 304 v Ludwigsburgu, 686 v Prüm-Weinsheim a 67 ve Wiechs am Randen. Vzhledem k silnému růstu společnosti získalo v tomto roce 81 dočasných zaměstnanců smlouvy na dobu neurčitou. „Očekáváme, že naše potřeba kvalifikovaných zaměstnanců se v průběhu digitalizace a s vývojem nových produktů a obchodních modelů zvýší,“ uvedl předseda představenstva. Například v mateřské společnosti má být v blízké budoucnosti obsazeno přibližně 170 volných míst jen v oblasti baterií, elektroniky, IT a propojených produktů.
„Abychom využili příležitostí, které nám digitalizace nabízí, reorganizujeme naši strukturu. „Kromě zcela nového oddělení digitalizace jsme například výrazně rozšířili vývojový tým, vytvořili pozice pro „chytrá řešení“ v projektovém řízení a formovali agilní týmy – to vše s cílem vyvíjet produkty a služby, které našim zákazníkům nabízejí hmatatelnou přidanou hodnotu,“ uvedl Dr. Kandziora.
VIKING vyvíjí propojené produkty a v červnu na veletrhu demopark představil světovou premiéru: Tým iMowM. Tento koncept roje umožňuje propojit a ovládat až deset robotických sekaček MI 632 M pomocí jediné aplikace. „Inteligentní software propojuje robotické sekačky prostřednictvím cloudového systému a vytváří tak iMow TeaM.“ „Poprvé v historii to uživatelům umožňuje sekat velké travnaté plochy, jako jsou fotbalová hřiště, golfová hřiště, parky a venkovní bazény, a to pomocí několika robotických sekaček současně,“ vysvětlil Dr. Kandziora. Chytré robotické sekačky se automaticky vrátí do dokovací stanice, pokud prší nebo je stav baterie nízký.
Kromě toho se STIHL účastní startup programu ACTIVATR. V tomto programu pracují zkušení zakladatelé startupů v malých týmech s inovativními zaměstnanci společnosti STIHL na vývoji nových digitálních obchodních nápadů. „Tato nová forma spolupráce již přináší ovoce:“ Společnost Freiheit GmbH byla založena v červnu,“ uvedl Dr. Kandziora. Startup si klade za cíl nabídnout týmům, které jsou často v terénu, jednoduchý způsob spolupráce a dokumentace. Vyvinuté softwarové řešení bude komerčně dostupné koncem října a usnadní zejména obchodním podnikům ukládání provozních informací bezpečným a strukturovaným způsobem na centrálním místě. Díky tomu je možné rychle a cíleně vyhledávat důležité informace, a to i na cestách.
STIHL navíc investuje do rozšiřování sítí a odborných znalostí. V květnu investovala do fondu High-Tech Gründerfonds (HTGF), což je největší seed fond pro financování mladých technologických společností v Německu. Fond má široké záběry, pokud jde o odvětví, která pokrývá – od robotiky a internetu věcí přes energetické otázky, lékařské technologie až po biotechnologie, chemii až po software a platformy elektronického obchodování. „Naše investice nám umožňuje získat přehled o vývoji a trendech na startupové scéně a podporovat mladé, inovativní firmy.“ „A co víc, znamená to, že máme možnost navázat spolupráci se startupy,“ vysvětlil předseda výkonné rady.
Od roku 2019 bude celá produktová řada VIKING distribuována pod značkou STIHL. Dr. Kandziora: „Pokud se podíváme na široké produktové portfolio a množství jednotlivých komponentů a náhradních dílů, rychle se ukáže, že rebranding je mamutí úkol.“ Změnu značky proto budeme dokončovat krok za krokem a postupně převedeme sortiment na značku STIHL.“ Začíná to řadou akumulátorových sekaček na trávu VIKING, které budou plně dostupné pod značkou STIHL hned od sezóny 2018. „Baterie v sekačkách na trávu jsou kompatibilní s produkty akumulátorových systémů STIHL COMPACT a PRO.“ „To znamená, že změna značky urychluje náš celkový růst v oblasti akumulátorových produktů,“ vysvětlil předseda představenstva.
Společnost očekává, že změna značky povede k značnému nárůstu prodeje a tržeb, což dále posílí závod VIKING Langkampfen v Rakousku. „Langkampfen bude i nadále nedílnou součástí celosvětové výrobní sítě STIHL a bude hrát důležitou roli jako montážní závod,“ zdůraznil předseda představenstva STIHL. Jako centrum excelence pro pozemní elektrické zahradní nářadí bude závod vyrábět a vyvíjet produkty společně s mateřskou společností. Dr. Kandziora: „Už teď si plánujeme cestu k dalšímu růstu, a proto budeme rozšiřovat pobočku v Langkampfenu.“ Slavnostní položení základního kamene pro přístavbu budovy v Rakousku se uskuteční 29. září.
Další nové produkty STIHL a VIKING pro domácí i profesionální uživatele
Mistrovství světa v závodech STIHL TIMBERSPORTS® se vrací do Lillehammeru: Mezinárodní finále sezóny prvotřídní třídy v dřevorubeckých sportech se bude konat v Håkons Hall 3. a 4. listopadu. Více než 100 sportovců z více než 20 zemí se zúčastní soutěže v týmových i individuálních disciplínách a doufá, že budou korunováni jako nejlepší z nejlepších. Úřadujícím mistrem světa v individuálních disciplínách je výjimečný novozélandský atlet Jason Wynyard, zatímco „Chopperoos“ z Austrálie budou obhajovat svůj titul v týmových disciplínách. Německo bude v individuální soutěži reprezentovat Robert Ebner z Bádenska-Württemberska.