Waiblingen, 25. 4. 2017 | Tisková zpráva společnosti

STIHL hlásí rekordní tržby a silný růst v segmentu akumulátorového elektrického nářadí

  • Prodej kusů v segmentu akumulátorových zařízení překonal očekávání
  • Řada nových akumulátorových a benzínových produktů pro domácí i profesionální uživatele
  • Propojené produkty, chytrá zahrada, Průmysl 4.0: STIHL posouvá digitalizaci vpřed

„Tržby skupiny STIHL v roce 2016 vzrostly o 6,6 procenta na 3,46 miliardy eur – což je nový rekord v roce 90. výročí společnosti.“ „Kdyby směnné kurzy zůstaly na úrovni předchozího roku, růst tržeb by ve skutečnosti činil 9,5 procenta,“ uvedl předseda představenstva společnosti STIHL Dr. Bertram Kandziora na tiskové konferenci k rozvaze společnosti. „Urychlujeme vývoj nového akumulátorového elektrického nářadí a zároveň budeme i nadále v čele benzínové technologie.“ Společnost STIHL využívá příležitostí, které nabízí Průmysl 4.0 a digitalizace, k dalšímu zvýšení výhod pro zákazníka. STIHL v roce 2018 představí nové technologie a propojené produkty. „Trend směřuje k chytré zahradě,“ řekl Dr. Kandziora. „V porovnání s loňským rokem očekávám v roce 2017 stále mnohem vyšší poptávku – zejména po našem akumulátorovém elektrickém nářadí.“ Společnost STIHL plánuje významné investice na podporu růstu, zejména ve své německé mateřské společnosti. „V současné době hledáme přibližně 100 nových zaměstnanců na pozice v mateřské společnosti, zejména v oblastech bezdrátových technologií, elektroniky, IT a propojených produktů.“

Prodej nových bezdrátových elektrických produktů překonal očekávání

Růst tržeb v roce 2016 byl tažen výrazně vyšším prodejem. Severoamerický trh byl opět nejdůležitějším motorem růstu. Poptávka v západní Evropě se také výrazně zvýšila, částečně díky úspěšnému uvedení akumulátorového napájecího systému COMPACT na trh. Ruský trh se mírně zotavil. Společnost STIHL v loňském roce dosáhla také značného nárůstu tržeb na německém trhu. Tento vývoj pokračoval i v prvním čtvrtletí roku 2017. Předseda výkonné rady zdůraznil: „Nové produkty a poptávka, kterou generují, výrazně předčily naše očekávání a dokládají, že kvalita STIHL je vysoce ceněna v každém cenovém a zákaznickém segmentu.“ Prodejní společnosti STIHL si dokázaly získat podíl na trhu v mnoha zemích. „Tímto způsobem dále upevňujeme naši konkurenční pozici,“ řekl Dr. Kandziora.

Integrace společnosti VIKING pohání prudký růst v roce 2019

Předseda představenstva očekává v sezóně 2019 další prudký růst, jelikož skupina STIHL bude také prodávat celou produktovou řadu výrobce zahradního elektrického nářadí VIKING výhradně pod značkou STIHL. „Sekačky na trávu, které byly dříve k dispozici pouze u značky VIKING a které se od roku 2019 budou prodávat pod značkou STIHL, jsou klasickým základním produktem na trhu se zahradním elektrickým nářadím.“ Integrace do jedné značky – značky STIHL, která je celosvětově známá – nám umožní učinit naše akumulátorové systémy pro zákazníky ještě atraktivnějšími.“

Vysoký poměr vlastního kapitálu ve výši 70 procent usnadňuje dlouhodobou strategii

Globální investice (209 milionů eur) opět překročily odpisy a amortizaci (151 milionů eur). Investice se i nadále zaměřovaly především na výrobní a logistické zařízení společnosti a také na vývoj nových produktů. „Poměr vlastního kapitálu skupiny STIHL zůstává vysoký, a to 70,5 procenta.“ To je důležitý základ pro nezávislost naší rodinné firmy a dlouhodobé sladění naší strategie. „Tato zdravá finanční struktura nám navíc umožňuje financovat veškeré investice z vlastních likvidních aktiv,“ vysvětlil Dr. Kandziora. Nárůst prodeje jednotek vedl také ke zvýšení počtu zaměstnanců. Počet zaměstnanců v celosvětové skupině se na konci roku zvýšil o 4,7 procenta na 14 920.

Tržby a počet zaměstnanců se zvýšily i v německé mateřské společnosti

V uplynulém fiskálním roce vzrostly tržby německé mateřské společnosti ANDREAS STIHL AG & Co. KG o 2,4 procenta a poprvé dosáhly jedné miliardy eur. Exportní kvóta zůstává na úrovni předchozího roku, a to na 88,9 procenta. Nejvyšší růst tržeb byl zaznamenán v EU a Severní Americe. Investice dosáhly celkem 70 milionů eur a stejně jako v předchozích letech byly vyšší než odpisy a amortizace. Investiční prostředky byly alokovány zejména na stavební projekty, výrobní zařízení a IT aktivity. Německá mateřská společnost se v nadcházejících letech také dočká silných investic. Ke konci roku 2016 se počet zaměstnanců mateřské společnosti zvýšil o 4,3 procenta na 4 366. Dr. Kandziora: „Plánujeme výrazně navýšit počet zaměstnanců v německé mateřské společnosti.“ V současné době máme více než 100 volných míst – většinou pro prvotřídní odborníky. Tento rostoucí počet zaměstnanců považujeme za investici do úspěšného dlouhodobého rozvoje podnikání. Tento nábor posiluje naši růstovou sílu.“

Digitalizace přináší větší výhody pro zákazníky

„STIHL vyvinul komplexní strategii digitalizace,“ vysvětlil Dr. Kandziora. „Digitalizace je pro nás prostředkem k vytváření dalších výhod pro zákazníky.“ To se může projevit v charakteristikách našich produktů, v interakci se zákazníky nebo v nových obchodních modelech.“ Komponenty a subsystémy Průmyslu 4.0 se v celosvětové výrobní síti STIHL používají již nějakou dobu; inteligentní systémy a procesy jsou po celém světě vzájemně propojeny. Používají se také kolaborativní roboti. Dr. Kandziora: „Využijeme také rostoucí možnosti další optimalizace procesů, které digitalizace nabízí.“

„Smart Connected“ – inteligentní propojení produktů STIHL

Ve společnosti STIHL probíhají pod heslem „Smart Connected“ rozsáhlé vývojové projekty zaměřené na propojení produktů. Robotickou sekačku VIKING iMow je již dnes možné ovládat pomocí aplikace. Nové projekty jdou daleko za tento rámec a směřují k „chytré zahradě“. Jako vždy se tento vývoj zaměřuje na zákazníka. Například uživatelé elektrického nářadí STIHL budou dostávat na své chytré telefony informace v reálném čase o provozní době, spotřebě nebo optimálním využití. Je možné i centralizované zaznamenávání geolokací jednotlivých elektrických nástrojů. Ve skutečnosti se příležitosti, které digitalizace nabízí, budou ve větší míře využívat nejen pro samotné produkty, ale také pro servis v prodejnách. Předseda výkonné rady, Dr. Kandziora said: „Usilovně pracujeme na inteligentních technologiích, abychom našim zákazníkům mohli pro sezónu 2018 představit nové digitální aplikace od společnosti STIHL.“

Vstup do digitální budoucnosti se startupy

Aby se urychlily digitální projekty a inovativní obchodní modely byly rychleji připraveny na trh, účastní se STIHL programu ACTIVATR, který provozuje společnost Pioniergeist se sídlem ve Stuttgartu. ACTIVATR spojuje zkušené zakladatele startupů s inovačními pracovníky ze zavedených společností. ACTIVATR má za cíl vytvářet inovativní nápady, které buď zůstanou v rámci společnosti STIHL, nebo budou samostatně aktivní na trhu v rámci nových startupů, do kterých STIHL investuje. Během tří měsíců interdisciplinární tým zakladatelů vyvinul nápady na dva nové obchodní modely. Tyto nápady budou v průběhu roku dále zdokonalovány, aby mohly být vyvinuty konkrétní produkty a služby. V současné době se připravují i ​​další nové nápady.

V lednu 2017 získala skupina STIHL podíl ve společnosti GreenIQ. Tento izraelský startup se specializuje na vývoj a distribuci síťových produktů pro zahradní aplikace, jako je zavlažování a osvětlení. „To urychlí naše aktivity v oblasti digitalizace a propojených produktů, jako je například vývoj našeho vlastního zařízení STIHL Smart Garden Hub,“ uvedl Dr. Kandziora.

Připravované nové produkty STIHL

Letos na jaře bude na trh uvedeno několik nových produktů: Akumulátorový systém PRO bude doplněn o STIHL HSA 94 R pro sekání trávy a STIHL HSA 94 T pro prořezávání – oba jsou tiché a vysoce výkonné profesionální akumulátorové nůžky na živý plot. Na trh bude také uveden profesionální křovinořez STIHL FSA 130 s cyklistickou nebo kulatou rukojetí. Tím se rozšiřuje modulární systém akumulátorového napájení pro profesionální použití na více než 20 elektrických nástrojů. Řada cenově atraktivního akumulátorového elektrického nářadí v základním segmentu se dočká i několika nových přírůstků: Nůžky na živý plot, vyžínač na trávu a fukar, každý s integrovanou baterií. Od začátku roku byly uvedeny na trh i další produkty, například základní benzínová tyčová nůžka STIHL HT 56 CE.

„Usilovně pracujeme a nabízíme stále širší sortiment akumulátorových produktů, a to bez kompromisů v oblasti našich benzínových produktů,“ shrnul Dr. Kandziora. „Novky letošního jara jsou toho důkazem.“ Akumulátorový systém STIHL COMPACT bude rozšířen o druhou vysoce výkonnou motorovou pilu pro údržbu zelených ploch a jednoduché řemeslné činnosti: Řetězová pila STIHL MSA 140 C-BQ. Je napájen vyměnitelnou 36V lithium-iontovou baterií, která je kompatibilní se všemi ostatními elektrickými nástroji v tomto modulárním akumulátorovém systému. Kromě motorových pil systém zahrnuje nůžky na živý plot, křovinořez, fukar a sekačku na trávu.

STIHL uvedl na trh benzínovou motorovou pilu STIHL MS 462 CM, která je určena pro profesionální lesnické práce ve středních a hustých porostech. Díky hmotnosti motoru pouhých šest kilogramů je to nejlehčí vysoce výkonná pila ve své třídě objemu (70 kubických centimetrů). Optimalizovaný systém řízení motoru M-Tronic a vylepšená koncepce motoru dávají této profesionální pile vysoký výkon a vynikající zrychlení – „jinými slovy, více zábavy a výkonu při práci,“ řekl Dr. Kandziora. Ještě před uvedením na trh toto elektrické nářadí zanechalo dojem na inovační přehlídce před veletrhem demopark: Odborná porota demoparku udělila modelu STIHL MS 462 CM stříbrnou medaili za nízkou hmotnost.

Nové produkty VIKING

VIKING do akumulátorového systému STIHL COMPACT přidá i další produkt: Sekačka na trávu MA 235. Díky kompaktním rozměrům nářadí, ergonomickému pohodlnému monoblokovému madlu, šířce sečení 33 centimetrů a hmotnosti pouhých 14 kilogramů je MA 235 perfektním partnerem pro malé zahrady s travnatou plochou až 200 metrů čtverečních.

Hamburský přístav a Norsko hostí veletrh STIHL TIMBERSPORTS® 2017

Série STIHL TIMBERSPORTS® se bude konat v hamburském přístavu 20. května. O Champions Trophy se utká osm nejlepších sportovců světa ve čtyřech disciplínách na sekeru a pilu ve vyřazovacím turnaji. Tato soutěž vyžaduje od sportovců nejen maximální svalovou sílu a techniku, ale také extrémní úroveň vytrvalosti – je považována za nejtěžší formát sportovního dřevorubectví. Den předtím se nejlepší mladí sportovci utkají na mistrovství světa nováčků v Hamburku. Mezinárodní finále sezóny, mistrovství světa STIHL TIMBERSPORTS®, se bude konat v Lillehammeru v Norsku 3. a 4. listopadu.

Váš kontakt pro tisk

Mohlo by vás také zajímat