Velká a výkonná

STIHL nabízí již více než 30 let nejvýkonnější sériově vyráběnou motorovou pilu na světě v podobě modelu STIHL MS 880. Pak přišla emisní norma EU 5 a požadavky na pilu se musely změnit: Bylo potřeba nové pohonné ústrojí. Vývojáři a inženýři z více než 25 oddělení společnosti STIHL se pustili do práce. Výsledkem je profesionální motorová pila, která nemá na světě obdoby: The STIHL MS 881.

Krok za krokem

Prvním krokem projektu byla přesná inventura: Které komponenty lze zachovat? Které je třeba upravit nebo zcela vyměnit? Testování s redukovaným rozsahem osvětlovalo tmavé skvrny. Ale tím to neskončilo. Konstrukce nové pily představovala výzvy pro všechny zúčastněné: Mnoho sériově vyráběných komponentů, jako je rukojeť, plášť a kryt filtru, postrádalo 3D modely a speciální nástroje pro výrobu plastových dílů byly k dispozici pouze jako staré 2D inkoustové výkresy.

„Protože konstrukce starých nástrojů často nebyla plně známá, museli jsme pro některé díly vytvořit nové CAD modely.“ „Vytvoření odpovídajících 3D datových záznamů na základě tušových kreseb bylo pro nás všechny neobvyklou výzvou,“ vysvětluje Daniel Martin z oddělení designu a projektového managementu. Ale tvrdá práce se vyplatila: První koncepční prototypy již splňovaly cílové parametry výkonu a emisí výfukových plynů. Věci se mohly dát do pohybu. Po dvou letech vývoje a důkladného testování byl stroj v září 2020 uveden na trh.

21224_MS-MS881-IM-002.jpg

Výsledek: Skutečná síla

Díky nové konstrukci není STIHL MS 881 jen nejvýkonnější motorovou pilou na světě, ale je také jedinou ve své výkonnostní třídě, která splňuje požadavky aktuální emisní normy EU. S tím jsou obzvláště spokojeni profesionálové, protože stroj se často používá v mobilních pilách a pro těžbu silného dřeva. Felix Mohr, plánovač uvedení série na trh, vzpomíná, že spolupráce mezi všemi zúčastněnými ve STIHL byla také fantastická: „Realizace takového projektu v tak krátkém čase byla možná jen proto, že jsme se vždy vzájemně podporovali a společně řešili náročné úkoly.“

Co je nového?

Řetězová pila splňuje přísné požadavky evropské emisní normy EU5 pouze díky pokročilému hnacímu ústrojí se systémem stratifikovaného čištění. Aby to bylo možné, musely být u STIHL MS 880 vyměněny jak píst, tak válec. „Kromě pohonu jsme optimalizovali také mnoho dalších komponentů, které dále zlepšily výkon a ovladatelnost STIHL MS 881.“ „Díky této práci se náš skvostný produkt osvědčil v celosvětových testech od prvního dne,“ vysvětluje Dr. Ricardo Hojczyk, Koordinace testování. Proto je STIHL MS 881 dodáván s celkem 50 novými komponenty.

1 | 7
Co je nového?
01
02
03
04
05
06
07
Co je nového?

Motor 2-MIX s vrstveným proplachováním a dvoutrubkovým sběrným potrubím: Motor STIHL 2-MIX je výkonný a zároveň úsporný. Oddělení výfukových plynů a čerstvých plynů minimalizuje ztráty při vyplachování, čímž se snižuje spotřeba a zároveň zvyšuje výkon.

Uchycené matice: Kryt a pouzdro ozubeného kola jsou vybaveny uchycenými maticemi nebo šrouby, což umožňuje snadnou a pohodlnou montáž součástí.

Nové olejové čerpadlo: Díky olejovému čerpadlu s regulací množství může uživatel nastavit přesné a na potřebu závislé dávkování dodávaného množství oleje.

Funkce tlačítka Stop: Po vypnutí se ovládací páka automaticky vrátí do provozní polohy. Teplý stroj lze poté okamžitě restartovat.

Filtr HD2: Udržuje i jemný prach v dostatečné vzdálenosti od hnacího ústrojí – pro obzvláště dlouhou životnost. Filtr se také velmi snadno čistí vypláchnutím.

Diagnostická funkce: Specializovaní prodejci mohou pomocí diagnostického přístroje STIHL mimo jiné číst a kontrolovat údaje o produktu, provozu a servisu elektrického nářadí. Elektrická diagnostika také umožňuje rychlejší detekci a odstranění závad.

Moderní design: Díky novému designu se STIHL MS 881 velmi dobře hodí do současné řady profesionálních pil vedle modelů STIHL MS 661 a STIHL MS 500i.

48724_STIHL_Blick_ins_Werk_4292.jpg

Tým velkých úspěšných pil

Vývojový tým motorové pily MS 881 zahrnuje (zleva): Daniel Martin, design a projektový management; Igor Baschlykov, produktový manažer; Daniel Diepolder, vývoj funkčního designu motoru a Dr. Ricardo Hojczyk, koordinátor testování.

Netýkalo se to však pouze závodu STIHL ve Waiblingenu. MS 881 je výsledkem úzké mezinárodní spolupráce.

Zapojené provozovny STIHL

PracovištěÚkol
Závod 1 v Německu (Waiblingen)Výroba klikové hřídele a ojnice
Závod 2 v Německu (Waiblingen)Vývoj, koordinace, výroba, plastikářské centrum, předmontáž
Závod 3 v Německu (Tengen)Výroba rukojetí
Závod 4 v Německu (Weinsheim)Výroba tlakově litých dílů
Závod 6 v Německu (Waiblingen)Konečná montáž, předmontáž, plánování, kvalita zajištění
Německo, závod 7 (Ludwigsburg)Balení
Německo, závod 8 (Fellbach)Řízení produktů, controlling
Brazílie (São Leopoldo)Výroba válců
Čína (Qingdao)Montáž olejového čerpadla