Pro Sarah Gewertovou (1/VMV), členku představenstva pro marketing a prodej, a Paula F. Sumalowitsche (1/MCM), vedoucího oddělení značky, maloobchodu a komunikace, je to, co vzniklo v závodě STIHL 1 ve Waiblingenu, víc než jen stavební práce. Trvalo to mnoho let plánování, projektových prací a výstavby, ale teď je to hotové: Svět značky STIHL. Je to pro oba skutečný projekt z vášně. V rozhovoru pro „Blick ins Werk“ vysvětlují proč.
Paní Gewertová, jaký je to pocit být zpátky v závodě číslo 1 a vidět tuto novou, velmi moderní kancelářskou budovu? Pořád si pamatuješ tu starou budovu.
SARAH GEWERTOVÁ: Je to naprosto fantastické. Plánování a výstavba Brand Worldu byl obrovský úkol. Architektura a samozřejmě i obsah Světa značek jsou působivé. Mít možnost pracovat v takovém prostředí – blízko přírody a s neuvěřitelným množstvím zeleně – je opravdu skvělé. Zrekonstruovaná výšková budova vytváří atmosféru, která se zdaleka neliší od běžné. Když sedím ve své kanceláři, připadám si jako v domku na stromě.
Rekonstrukce kancelářské budovy a výstavba Brand Worldu jsou dvavelmi speciální projekty, a to jak architektonicky, tak z pohledu společnosti. Co si myslíte, že pro STIHL znamená Brand World?
SARAH GEWERT: Závod č. 1 má pro společnost STIHL i rodinu Stihlů již po celá desetiletí zvláštní význam. V našem dřívějším malém muzeu nás navštívilo mnoho skupin prodejců. Ale naší vizí bylo umožnit hostům a návštěvníkům zažít značku v jejím celku.
PAUL F. SUMALOWITSCH: Uprostřed chráněné krajinné oblasti jsme vytvořili Svět značky STIHL; domov pro naši značku a místo, kde ji lze prožít ve všech jejích podobách a všemi smysly. Toto je místo, kde chceme našim zaměstnancům, autorizovaným prodejcům a široké veřejnosti ukázat, že STIHL je mnohem víc než jen motorové pily. Svět značek nám to umožňuje.
Proč je pro STIHL důležité investovat do značky?
SARAH GEWERT: V dnešní době si zákazníci nekupují jen produkt, ale také chtějí vědět, co se za ním skrývá. Spolu s kvalitou a inovativní silou jsou našimi silnými stránkami také náš úhel pohledu, pocity, které si s námi lidé spojují, a zážitek z nákupu. Zejména v silně konkurenčním tržním prostředí si značka buduje důvěru. Tímto způsobem pomáhá spotřebitelům při složitých nákupních rozhodnutích. STIHL se stala opravdu oblíbenou značkou.
Zaměřte se na zaměstnance: Co znamená STIHL Brand World interně?
SARAH GEWERTOVÁ: Zaměstnanci STIHL mají velmi dlouhou průměrnou délku pracovního poměru. To ukazuje, jak moc se naši lidé ztotožňují se značkou a společností a jak dobře se zde cítí. Každý z nich má však své specifické úkoly a často pracuje pouze v jedné konkrétní oblasti. To znamená, že někdy ztrácíme ze zřetele celkový obraz – jinými slovy, účel toho, co děláme. Svět značek vám umožní vidět a zažít přesně tohle. Je to skvělé místo, kam můžeme přivést rodiny, děti, rodiče, sourozence nebo přátele. Je to místo spojené s velkou hrdostí a emocemi. Každý jednotlivý člen společnosti každý den významně přispívá k úspěchu značky.
PAUL F. SUMALOWITSCH: Jako zaměstnanci jsme ambasadory značky STIHL uvnitř i vně společnosti. Věřím, že svět značek hraje velkou roli při vytváření pocitu identity. Tato budova spojuje vše, za čím si stojíme a co nás jako značku dělá tak jedinečnými. Možnost zažít STIHL v mnohem širším kontextu než jen ve vaší vlastní práci nebo portfoliu produktů rozhodně zvýší hrdost lidí na práci pro společnost a dále posílí jejich citové pouto. Svět značek může také nabídnout fórum pro akce zaměřené na přilákání nových talentů do společnosti STIHL.
Co znamená Brand World pro spolupráci s našimi autorizovanými servisními prodejci?
SARAH GEWERTOVÁ: Autorizovaní prodejci jsou naší tváří vůči veřejnosti. Týmy u těchto prodejců přispívají k úspěchu společnosti a jsou velmi blízko našim produktům a našim zákazníkům. Svět značek je i pro ně zdrojem motivace a inspirace.
PAUL F. SUMALOWITSCH: Chceme také vytvořit pocit identifikace mezi našimi autorizovanými prodejci a udržovat emocionální pouto mezi nimi a společností STIHL. Pro nás naši autorizovaní prodejci nejsou jen obchodními partnery. V očích koncových zákazníků patří k nejdůležitějším ambasadorům značky. V mnoha případech si s firmou STIHL vybudovali pouto po generace. Návštěva Brand Worldu toto partnerství posílí.
Ale výstava bude také přístupná veřejnosti, že?
SARAH GEWERT: Ano, to je něco, z čeho máme radost. Chceme, aby se Brand World stal magnetem pro stávající fanoušky a zároveň aby si získal nové tím, že otevře své dveře všem. Jsem si jistý, že Brand World bude velkým přínosem pro celý region. Cyklostezka podél řeky Rems je již nyní oblíbeným cílem a Brand World ji ještě více zatraktivní. Společnost STIHL dosáhne svého cíle, pokud se Brand World stane destinací v regionu; místem, kde lidé rádi tráví čas a chtějí se tam znovu a znovu vracet. V konečném důsledku jsme navrhli zážitek ze značky tak, aby si z něj mohly odnést něco pro všechny věkové skupiny a lidé s jakýmkoli zájmem. Když lidé opouštějí svět značek, ideálně se něco naučili a byli inspirováni. Věříme, že máme co nabídnout zejména školám.
Brand World a nový komplex budov jsou architektonicky působivé. Můžete nám říct, na čem je založen design nových budov?
SARAH GEWERT: Závod č. 1 se nachází na tak zvláštním místě: Přímo na řece Rems a obklopeno spoustou lesů. Chtěli jsme vytvořit něco jedinečného, ale zároveň zapadajícího do přírodního prostředí. To nás vedlo k volbě osobitého designového jazyka, který je přímočarý, ale zároveň působivý. Barevné schéma a zvolené materiály, stejně jako proměnlivé, velmi živé povrchy, umožňují nové budově dobře se integrovat do svého okolí. Hra barev na fasádě se mění v závislosti na světle a počasí. Spolu s okolím to vytváří fascinující celkový dojem.
Zvenku je skleněná fasáda podmanivá. Uvnitř na vás působí dojmem, že se konstrukce nějakým způsobem vznáší. Všechno je velmi otevřené a prostorné. Malý počet sloupů znamená, že budova neustále poskytuje skvělé výhledy do přírody. Ať už v budově stojíte kdekoli, vždycky uvidíte zeleň venku. Všichni zúčastnění se chtěli vyhnout stavbě něčeho majestátního; místo toho se snažili vytvořit něco velmi sebevědomého a mocného, co by zároveň mělo praktický a autentický charakter, jenž by odrážel to, kým jsme.
Pane Sumalowitschi, vy a váš tým jste zodpovědní za vývoj obsahu a návštěvnický zážitek v Brand Worldu. Co mohou návštěvníci očekávat?
PAUL F. SUMALOWITSCH: Chceme, aby to bylo místo, kde se lidé setkávají, kde se dozvídají informace, inspirují a baví.“ Chceme, aby svět značek STIHL nabízel jedinečný zážitek. Návštěvníci se mohou ponořit do světa STIHL a interagovat s obsahem na třech patrech. Ale naše ambice jdou ještě dál. Naším cílem je řešit témata, která jsou důležitá pro širokou veřejnost. Výstavní plocha s názvem „Síla lesů“, která je prominentně umístěna v přízemí, toho dosahuje tím, že rozšiřuje relevantnost tématu na všechny, od zahradnických a krajinářských profesionálů až po školáky.
Jak je rozdělen svět značek?
PAUL F. SUMALOWITSCH: Svět značek se rozkládá na třech úrovních. Prohlídka začíná na úrovni Vision, kde návštěvníky provedeme cestou, která mapuje především historii a růst společnosti. Sekce Inovace v 1. patře se zaměřuje na naše produkty a oblasti použití s exponáty na témata, jako jsou technické inovace, aspekty týkající se naší vysoce kvalitní výroby a výběr nástrojů z našeho aktuálního portfolia. A pak je tu v přízemí úroveň Emotion, jak jí říkáme, na kterou jsem obzvlášť hrdý [směje se].
O čem se věnují výstavní prostory v přízemí?
PAUL F. SUMALOWITSCH: Zde je k objevování řada zajímavých témat. V díle „Síla lesů“ společnost záměrně ustupuje a nechává odborníky vysvětlit různé funkce a přínosy lesů. Spolu s vědecky ověřenými fakty se zde pozornost soustředí především na lidi a jejich příběhy. Svět značek také znamená, že poprvé máme značkový obchod s skvělou fyzickou prezentací a kompletním sortimentem, a také interaktivní zážitek TIMBERSPORTS® – dva aspekty, které dodávají naší značce zvláštní emocionální přitažlivost a skutečně nás odlišují nejen od konkurence. Samozřejmě nabízíme návštěvníkům také možnost relaxovat v naší malé, ale krásné kavárně, kde se podávají regionální jídla a nápoje.
SARAH GEWERT: Úroveň emocí pro nás představuje skutečný rozlišovací znak. Lesní a lesní témata jsou ústředními prvky světa značek a naší značky. Tato témata jsou relevantní pro každého a nelze je ignorovat. Také souvisí se současným vývojem, jako je změna klimatu, udržitelné lesnictví, výsadba nových lesů a ochrana deštných pralesů. Zavedli jsme zde multimediální koncept s mnoha různými exponáty a komunikačními metodami. Tímto způsobem vytváříme zvláštní fórum pro přírodu – základ, na kterém je postaven život a práce pro nás všechny.
Když teď procházíte budovou nebo stojíte před ní, jste spokojeni, jste hrdí na to, čeho bylo dosaženo? Nebo jsi jen rád/a, že je to konečně hotové?
SARAH GEWERTOVÁ: Samozřejmě, že jsme hrdí! Jsme ale kreativní lidé – takže se nám v hlavě už rodí další nápady a touha je realizovat. Koneckonců, svět značek nestojí na místě. STIHL se neustále vyvíjí a přizpůsobuje se preferencím zákazníků a současným požadavkům – a to by se mělo odrážet i v tomto odvětví. Chceme, aby si Brand World udržel trvalou přitažlivost. Naším cílem je vždy nabízet něco nového, a proto se již nyní díváme do budoucnosti.
PAUL F. SUMALOWITSCH: Jsem na náš tým velmi hrdý/á! Ale naše práce ještě nekončí. Budeme i nadále hledat nové způsoby, jak zaujmout návštěvníky a nabídnout jim něco, na co se vyplatí přijít a vidět to vícekrát. S ohledem na to vylepšíme Svět značek přidáním nových témat, která se týkají jak společnosti STIHL, tak i společnosti jako celku. Vytvořili jsme scénu v podobě modulární a flexibilní komunikační platformy a chceme ji průběžně naplňovat novým obsahem. Seznam nápadů v našem týmu je nevyčerpatelný – stejně jako odhodlání jeho členů. Všichni, kdo se na projektu podílejí, jsou velmi zapálení a pracují s obrovským důrazem na detail pro Brand World a na něm. To se v budoucnu nezmění.
Co se návštěvníkům nejvíce těšíte ukázat? S čím jste obzvláště spokojen/a?
PAUL F. SUMALOWITSCH: Je pro mě velmi těžké vybrat jedno místo. Kdybych si musela vybrat jednu, byla by to úroveň emocí.
SARAH GEWERT: Taky momentálně nemám žádné oblíbené místo. Emoční úroveň a výstava „Síla lesů“ jsou pro mě velmi důležité. Nedávno jsem si povídal se svým synovcem, který řekl, že naše pily jsou určené pouze na kácení stromů. Teď ho můžu sem přivést a ukázat mu, že stromy je někdy potřeba pokácet, aby se vytvořil prostor a světlo pro růst nových. Výstava mi umožňuje vysvětlit mu, že naše produkty pomáhají chránit a zachovat přírodu. Je dobré dát našim produktům kontext. Kromě toho můžeme lidem nabídnout příležitost zažít vše, za čím si stojíme, jaké je pozadí naší značky a jakou výsadou je pracovat v přírodě a s přírodou.